Our Kingdom

Alla inlägg under juni 2013

Av My Love Johansson - 11 juni 2013 20:36

Hej! Äntligen huuh?;) Känt mig helt gone utan bloggen;)
Grymt dålig uppdate!! I KNOW.. MEN utsäkten är att..,, efter skolan drog jag & några polare till bandsjön, sjukt härligt väder alltså. Blir nog att sticka ditt igen imon.. Men räckna med bättre uppdatering då. Jag lovar:) Och att jag inte glömmer min laddare hemma.. Mobilen dog DIR jue.
Ska försöka dra mig från tv.. Simsons ni vet;) Hoppa in i duschen & sen nana kudden;) Lägger mig vid 10 idag, skönt att få sova ut..:)
Brb

Av My Love Johansson - 11 juni 2013 07:42

Tisdag, lång dag.
Samla in böcker, annars en vanlig tisdag. Musik, svenska, So men lektionerna nu brukar vara ganska chill;) Och bara för min idrottslärare är BÄST, för vi dra ner till badet på idrotten, BAD time:) Så de ska jue bli kul!!

Kämpa sista veckan, tis-fredag kvar bara, wäääh. Och vissa kanske till&med slutar tidigare? Vad vet jag;) Ha en bra tisdag, en solig en!

Av My Love Johansson - 10 juni 2013 22:25

Säger Godnatt!

Av My Love Johansson - 10 juni 2013 22:20

Så här är vi.

Vi lever i nuet. 2013.

Folk slänger iväg riktigt elaka kommentarer om andra människor precis som om de skulle vara kul att se personers självförtroende sjunka till botten....

Detta är inget okej beteende!

Tjejer och killar, men främst tjejer spelar coola bakom skärmen hemma... men när de kommer till real life så är ni inte lika "tuffa"...

"hej jag heter (blablabla) och ja tycker ja är mycket coolare än dig för att ja trycker ner dig utan anledning ."

Nej. Bara NEJ. Var ser du coolheten med att mobba folk?

Här ska ja berätta vad ja tycker är "fräkt och coolt";

Folk som vågar stå upp för varenda ord som glider ut ur deras mun. Folk som är snälla mot alla och låter alla vara med.

Folk som istället för att säga " f** va ful du är, "din hora" , säger "Åhhh, va fin du är"

Folk som vågar stå upp för sin/sina kompisar och inte minst sagt... vågar stå upp för vad man tror på och vågar stå upp för sig själv. Den personen man är, vill säga.

Jag ser "coolhet" i personer som är så som ja beskrev. Folk som inte mobbar och är emot mobbning.

Ja kan lägga handen på hjärtat och säga att ja aldrig har mobbat någon och kommer aldrig göra de heller!

En nyare händelse,;
En tjej på 12 års åldern är som vilken tjej i nära tonåren som helst. Börjar mogna. Både i sättet och kroppsättet.

Men alla mognar inte i den åldern... (De har ja verkligen märkt i sättet på många! * hoooost*)

Men såklart.... har man inte själv fått bröst t.ex , så kan de vara jobbigt om tjejen i klassen som lyckas med saker och ting i livet har fått de...... "Så varför inte gå och hacka på henne? "

"Jo men de är klart vi gör de!!"

Har du bröstcancer eller!?

asså omg va små bröst du har.

dom är hängiga

dom ser inte bra ut............

NEJ FY SJUTTON VA JA BLIR LACK...... Hur orkar ni? Vf bry er & lägga energi på nåt sånt oväsentligt? Hennes kropp, inte något DU behöver bry dig om...

För de första så säger man inte så.... har ni inte tänkt på att folk kan bli riktigt riktigt ledsna!?

Och detta är inte den ända händelsen heller......

Tänk dig att du är på Mcdonalds och du inte ätit ett piss på hela dagen...... Va gör du då? Då köper man mat så man blir mätt! Kanske två "ostburgare" då.

Vilket *hon* gjorde.

Men hur tror ni de känns att bli kallad tjock precis framför ögonen då?

Eller hör dom stå en meter ifrån dig och fnittra och säga "va tjock hon är"......

-mer händelser-

Och tänk dig att du är sjukt glad för du köpt en Juicy couture väska för egna pengar. Vad gör du då?

Jo du visar upp den!!!

Men sen när samma personer som gjort massa mot dig innan , personerna som alltså mobbat dig, frågar om dom får hålla i din sprojlans nya väska och kastar dom rakt ner på marken...... inte tappade. KASTADE!!

Fattar ni att ja bli så arg så ja spricker av illska när ja får reda på att min vän blivit utsatt för detta?

Så ja tog *hennes* telefon och tog dessa personers nr direkt och tog ett allvarligt snack med dom.

-Ahh men varför ska du bry dig om vad vi gör?

-Ja tänker inte sitta här hemma och titta på när min vän kommer hem till mig och gråter floder för att ni gör såhär.

Dom personer var såklart riktigt pissed off för att ja sa till dom på skarpen och sa att detta inte ett ok beteende.

Och där stod ja, med min vän gråtandes på min axel och ja snackade med dom... Ja försökte ta de lugnt, hela samtalet och uppföra mig moget, för de är så ja är uppfostrad.

Jag är uppfostrad att inte bara sitta där och titta på när någon blir mobbad och inte göra något. Blir någon som ja känner eller någon som ja ser när ja går förbi , mobbad så rycker ja in direkt. Inget snack om saken!

Ja är uppfostrad att vara stolt över den ja är. Aldrig säga något som ja inte kommer stå upp för, alltid låta alla vara med/hänga med dit vi ska.

Och ALDRIG döma någon för hudfärg eller vart man är ifrån. Alla är välkomna liksom. Men svårt är de, att leva upp till alla krav. Men om man kan de, är man perfect.

Iallafall... Nu har ni varit uthålliga och orkat läsa mitt lilla "utbrott". Ville bara visa er ett exempel på mobbning....

Alla ni där ute som faktiskt blivit utsatt för något som detta eller något annat....... Kom ihåg en sak.

Pratar dom bakom DIN RYGG. betyder de att du är längre FRAM ÄN DOM.

Av My Love Johansson - 10 juni 2013 17:18

Tänkte köra en liten utmaning här och lägga upp en bild varje dag på något som står där här nere↓
Vi börjar idag
& kör 18 dagar framåt. Go luck


Dag 1: Någon du vill umgås med varje, men går inte.
 

Min pingla Johanna, my soulmate.


Dag 2: En bild på någon i din familj.
Dag 3: En gammal bild på dig själv.
Dag 4: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
Dag 5: En bild som du aldrig lagt upp.
Dag 6: En person som du saknar.
Dag 7: En person du kan berätta allt för.
Dag 8: En bild som påminner dig om gamla tider.
Dag 9: En person som du vill vara med.
Dag 10: Din fritid.
Dag 11: En person som är snygg.
Dag 12: En bild på en tid du saknar.
Dag 13: En bild från i somras.
Dag 14: En bild som gör dig glad.
Dag 15: En bild som du alltid skrattar åt.
Dag 16: En tokig bild.
Dag 17: Den nyaste bilden på dig själv.
Dag 18: Någon du aldrig kommer släppa taget om

Av My Love Johansson - 10 juni 2013 09:46

Hej bloggen, matte på schemat men fick fritt på datorerna istället. Så vaför inte blogga lite?

Lyssnar på musik & snackar med Clara..


Tre gryma låtar, helt olika dock.. Men spelar sönder dem TOTALT..


Sjukt grym låt, texten talar.. undressed

ÄLSKAr hur texten sätter sig, tummen upp till Bruno Mars, sjunger med känsla count on me

Ung men ändå så kung new way home

Av My Love Johansson - 10 juni 2013 07:50

Yes, bara denna veckan kvar:)
Idag: Vanlig dag
Tisdag: Insamling av böcker
Onsdag: Klassens dag
Torsdag: Brändbolls turnering
Fredag: Avslutning:))
Kommer gå hur snabbt som helst! Ohh bara bada, va med vännerna, sena kvällar & inga läxor att oroa sig över;) Ärligt med lov. När får ni lov?
Men idag, måndag. Skola som vanligt, sen hem & fota outfits för skolavslutning. Är ni redo på att kommentera?;) Trampolinen har slutat för terminen & jag är helt fri..;) Planerna kanske ändras under dagen, ganska varmt idag, solen på högst grad. Härligt:)
Nu klarar vi av denna sista veckan, ganska läskigt ändå, bara en ynka vecka kvar i sjuan. Och sen efter sommarlovet börjar jag åttan.. Haha:) Nej nu gör vi sista veckan så bra som möjligt, bye bye:)

Av My Love Johansson - 9 juni 2013 19:01

Hej Allihopa!

Ärligt talat, ÄNTLIGEN hemma! Ohh är såå trött, mina fötter värker & jag har kramp i armarna. Bara gått & gått hela dagen, roligt men jobbigt.

Så ja igår var de emporia & gå gatan på lisatn & idag Väla, letningen av skolavslutningskläder fortsatte. Lyckades jag? Får ni se imon. 3 eller 4 olika outfits, kommentera vilken som blir "skolavslutningsoutfiten 2013"    Vaknade vid 10, låg & drog mig lite såklart men sen var de upp, äta frukost & fixa mig för dagen. Vi kom iväg vid 12 tiden kanske, bil turen med maxad volym. Sen började galenskaperna & shoppingen. Gick till affär, en annan en annan OHH en annan okej haha men många var de iallafall.. Köpte såklart lite onödigt skit, lite andra kläder & mycket glas, smothies, frozenyoghurt.. Mmm livet   Efter shoppingen blev de en sväng in på ikea, äta där & gå runt & kolla lite skit & mögg..  Hem & sola innan solen gick ner. NU sitter jag här..

Lägger mig tidigt vill jag lova..

   

         




Välkommen till mylovees, mitt liv, min värld!

 

          My Love Johansson           

 

Hej på er!
Så ni har lyckats komma så här långt.. Mylovees? JA inte illa. När ni ändå är här.. Varför inte stanna ett tag? Vi ses i himmelriket!!  

 

Läs mer om mig..?

HÄR!!! 

 

27 besvarade frågor

Not swedish? Select your language below

Senaste Inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards