Our Kingdom

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Smått UTBROTT!***

Av My Love Johansson - 10 juni 2013 22:20

Så här är vi.

Vi lever i nuet. 2013.

Folk slänger iväg riktigt elaka kommentarer om andra människor precis som om de skulle vara kul att se personers självförtroende sjunka till botten....

Detta är inget okej beteende!

Tjejer och killar, men främst tjejer spelar coola bakom skärmen hemma... men när de kommer till real life så är ni inte lika "tuffa"...

"hej jag heter (blablabla) och ja tycker ja är mycket coolare än dig för att ja trycker ner dig utan anledning ."

Nej. Bara NEJ. Var ser du coolheten med att mobba folk?

Här ska ja berätta vad ja tycker är "fräkt och coolt";

Folk som vågar stå upp för varenda ord som glider ut ur deras mun. Folk som är snälla mot alla och låter alla vara med.

Folk som istället för att säga " f** va ful du är, "din hora" , säger "Åhhh, va fin du är"

Folk som vågar stå upp för sin/sina kompisar och inte minst sagt... vågar stå upp för vad man tror på och vågar stå upp för sig själv. Den personen man är, vill säga.

Jag ser "coolhet" i personer som är så som ja beskrev. Folk som inte mobbar och är emot mobbning.

Ja kan lägga handen på hjärtat och säga att ja aldrig har mobbat någon och kommer aldrig göra de heller!

En nyare händelse,;
En tjej på 12 års åldern är som vilken tjej i nära tonåren som helst. Börjar mogna. Både i sättet och kroppsättet.

Men alla mognar inte i den åldern... (De har ja verkligen märkt i sättet på många! * hoooost*)

Men såklart.... har man inte själv fått bröst t.ex , så kan de vara jobbigt om tjejen i klassen som lyckas med saker och ting i livet har fått de...... "Så varför inte gå och hacka på henne? "

"Jo men de är klart vi gör de!!"

Har du bröstcancer eller!?

asså omg va små bröst du har.

dom är hängiga

dom ser inte bra ut............

NEJ FY SJUTTON VA JA BLIR LACK...... Hur orkar ni? Vf bry er & lägga energi på nåt sånt oväsentligt? Hennes kropp, inte något DU behöver bry dig om...

För de första så säger man inte så.... har ni inte tänkt på att folk kan bli riktigt riktigt ledsna!?

Och detta är inte den ända händelsen heller......

Tänk dig att du är på Mcdonalds och du inte ätit ett piss på hela dagen...... Va gör du då? Då köper man mat så man blir mätt! Kanske två "ostburgare" då.

Vilket *hon* gjorde.

Men hur tror ni de känns att bli kallad tjock precis framför ögonen då?

Eller hör dom stå en meter ifrån dig och fnittra och säga "va tjock hon är"......

-mer händelser-

Och tänk dig att du är sjukt glad för du köpt en Juicy couture väska för egna pengar. Vad gör du då?

Jo du visar upp den!!!

Men sen när samma personer som gjort massa mot dig innan , personerna som alltså mobbat dig, frågar om dom får hålla i din sprojlans nya väska och kastar dom rakt ner på marken...... inte tappade. KASTADE!!

Fattar ni att ja bli så arg så ja spricker av illska när ja får reda på att min vän blivit utsatt för detta?

Så ja tog *hennes* telefon och tog dessa personers nr direkt och tog ett allvarligt snack med dom.

-Ahh men varför ska du bry dig om vad vi gör?

-Ja tänker inte sitta här hemma och titta på när min vän kommer hem till mig och gråter floder för att ni gör såhär.

Dom personer var såklart riktigt pissed off för att ja sa till dom på skarpen och sa att detta inte ett ok beteende.

Och där stod ja, med min vän gråtandes på min axel och ja snackade med dom... Ja försökte ta de lugnt, hela samtalet och uppföra mig moget, för de är så ja är uppfostrad.

Jag är uppfostrad att inte bara sitta där och titta på när någon blir mobbad och inte göra något. Blir någon som ja känner eller någon som ja ser när ja går förbi , mobbad så rycker ja in direkt. Inget snack om saken!

Ja är uppfostrad att vara stolt över den ja är. Aldrig säga något som ja inte kommer stå upp för, alltid låta alla vara med/hänga med dit vi ska.

Och ALDRIG döma någon för hudfärg eller vart man är ifrån. Alla är välkomna liksom. Men svårt är de, att leva upp till alla krav. Men om man kan de, är man perfect.

Iallafall... Nu har ni varit uthålliga och orkat läsa mitt lilla "utbrott". Ville bara visa er ett exempel på mobbning....

Alla ni där ute som faktiskt blivit utsatt för något som detta eller något annat....... Kom ihåg en sak.

Pratar dom bakom DIN RYGG. betyder de att du är längre FRAM ÄN DOM.

 
 
Ingen bild

Hilda

11 juni 2013 13:49

Så sjukt bra skrivit

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Love Johansson - 21 september 2013 09:42

... MIN NYA MYLOVEES!! http://blogg.improveme.se/mylovees/ Gå in o kolla & följ min resa mot vuxenlivet:) Just nu är de väldigt mycket tips på G, redan två uppe. Vi ses där va?:) ...

Av My Love Johansson - 5 september 2013 20:43

Jag har fått chansen att bli en toppbloggare på improveme & den tar jag. Hela hösten kommer ni hitta mig på http://blogg.improveme.se/mylovees/ där jag driver bloggen mylovees. STORA namn kommer hålla koll på mig. Jag är väldigt glad & nyfiken för at...

Av My Love Johansson - 5 september 2013 13:08

Sitter nu & myser med syrrans gosiga kisse misse. Så kellig, lilla nutte. Kollar på film & äter glass. Känner mig betydligt bättre än i morse, blir nog skolan imon:) Hoppas jag ...

Av My Love Johansson - 5 september 2013 11:56


... Från första gången jag tog steget in i bloggvärlden visste jag inget, men visste att jag ville ha en stor blogg och bli länkade en stor bloggare som dig. Jag vill ha en stor blogg men hur gör man?! Jag har haft en del bloggar men aldrig fått mång...

Av My Love Johansson - 5 september 2013 09:32


... Jippi ... Kanske inte hej hopp roligaste som finns men vad ska man göra, nån gång blir man sjuk & nu är de min tur. Igår kväll mådde jag sjungande bra, var inställd på att gå till skolan, men imorse när jag vaknade kunde jag knappt öppna ögon s...

Välkommen till mylovees, mitt liv, min värld!

 

          My Love Johansson           

 

Hej på er!
Så ni har lyckats komma så här långt.. Mylovees? JA inte illa. När ni ändå är här.. Varför inte stanna ett tag? Vi ses i himmelriket!!  

 

Läs mer om mig..?

HÄR!!! 

 

27 besvarade frågor

Not swedish? Select your language below

Senaste Inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards