Our Kingdom

Alla inlägg under juli 2013

Av My Love Johansson - 29 juli 2013 16:01

Sitter & fikar,
Bakelse, korv & en cola.
Gjorde ett stop i en godisaffär innan citygross.. Så mycket godis, man med sig hem;)

Av My Love Johansson - 29 juli 2013 14:59

Sitter & kokar i vår bil.
Vi är påväg till Höör, för att handla lite mat & fika.

Outfit:
Skor: Converse
Byxor: HM
Linne: Hollister

Av My Love Johansson - 29 juli 2013 12:40

Alltid massa tovor i håret som är jobbiga att borsta ut och det känns som man drar sönder hela håret när man borstar ut det? Lugn och fin, here comes heeeelp.

Spraya masssaaaaaa balsam spray i hårborsten innan du borstar håret, då går det superlätt. Kom på det för några dagar sen och nu gör jag så hela tiden :D

Av My Love Johansson - 29 juli 2013 12:28

Hej alla goa!
Vaknade med ett pling ifrån mobilen.. Mm inte så kul, men när jag kollade vart de två underbara kommentarer. Ohh shit de gav mig ett stort glatt leende. Känslan ändrades direkt:) Underbart att gå igenom dagen med dem tankarna i huvudet:) Tack Hanna & Alexandra, ni har gjort min dag:)

Lite ändrade planer idag.. Stannar hemma, fixar lite, tar de lugnt. Men tro mig.. Långt ifrån sängen. Inget latande & film idag. Jag ska städa rummet, en bomb har nyss slagit ner.. Träffa garderoben & allt ligger huller om buller. Med musiken på max & tankarna på kommentarerna blir de nog inte så tråkigt att städa. Se där, nu städar vi:)

Av My Love Johansson - 29 juli 2013 12:08

~Hej Love! Jag har gjort en idolbild till dig. Du är jättebra på att blogga och jag hittade till dig för 6 månader sen. Efter det har jag läst din blogg varje dag och jag bara älskar den! Du är så stark & skriver så himla bra! Du är en stor inspirationskälla för mig och jag tycker att du är helt fantastisk, det finns ingen som du. Blir alltid lika glad när du uppdaterat bloggen. Jag har sett dig några gånger men aldrig vågat gå fram. Det känns så magiskt när man ser dig, det är så magisk att känslan inte går att beskriva. Jag skulle bli väldigt glad om du la upp min idolbild på din blogg, skulle vara helt fantastiskt att få se sin egna bild på sin egen idols blogg. Jag tycker dessutom att du är jättesöt och ingen, verkligen ingen, ska få trycka ner dig. Har inga fler ord på hjärtat just nu mer än de jag sagt. Så varma hälsningar från mig Alexandra?"

~DU ÄR MIN FÖREBILD LOVE! <3
Jag ser upp till dig, jag är imponerad över ditt goda självförtroende. Livet har många motgångar, allt är inte alltid en dans på rosor. Men du tar det galant, du är stark, på många sätt..
Jag har det ganska jobbigt med mig själv just nu, och varje gång jag känner mig nere..klickar jag mig in på din blogg. Den ger mig så SJUKT mycket inspiration och får mig att se framåt.
Du har hjälpt mig att bli "mig själv", vilket jag inte alls var förut. Jag diggar din coola stil.
Du är inte som alla andra, du är unik Love.
Skulle vara SÅ TACKSAM om du någon gång skulle kunna göra ett videoinlägg där du pratar om just "självförtroende & självkänsla" Skulle vara lättare att ta in allt med ljud <3
Hoppas du ser denna kommentar, och får ett leende på läpparna ;) <3
TUSEN KRAMAR från Hanna <3

Av My Love Johansson - 28 juli 2013 23:17

DET är en fråga jag får nästan dagligen, och jag blir lika irriterad vartenda gång jag hör det. Tror ni att kissie & Nellie B alltid varit lika stora? Liksom deras bloggar hade oxå en början, en o känd en. Och tro inte då att deras bloggar låg på top 5 direkt!
Varför är det så att allt ska handla om publicitet, likes och kändisskap.. Seriöst? Är det så j*vla viktigt att bli stor i sociala medier, få sponsorer och paket hemskickat till sig? Har ni som nu vill bli kända tänkt på vilket arbete de personer som är stora i media lagt ner för att lyckats så bra som dom har gjort. Dom har bjudit på sig själva, lagt ner timmar med arbete bakom inlägg, bilder, videor osv vad det nu är som dom tycker är kul och dom trivs att göra med i livet.

Jag mår bokstavligen illa när jag ser hur personer utnyttjar andra för att få tid i rampljuset just för att bli "kända" och få status. Jag läste Nellie's inlägg som hon släppte för ett tag sen, om att folk vill stå i ramljuset, sno sekunder av henne bara för att få synas lite. Hur sjukt är inte de?
Folk kommer till Nellie, är jättesnälla och lär känna henne, hon litar på dom och rätt som det är börjar allt snurra och blåsa kring Nellie, det blir kaos och folk sticker, antingen med rädsla eller med en bra känsla. Varför med en bra känsla, jo för dom har fått sin tid i rampljuset. Nellie's vänner går från 100 följare till 5000 på bara några timmar, sen sticker dom från Nellie, lämnar henne och går vidare. Dom har fått sin tid i rampljuset. Är inte det helt jävla otroligt sjukt?! Människor kan verkligen göra allt för att få lite extra fame. Dom är villiga att köra över livslevande människor med känslor precis som du, för att få synas lite?

Jag personligen bloggar för att jag tycker det är otroligt ROLIGT. Det finns väldigt få människor kvar här i världen som verkligen vet vad det ordet betyder.
Det handlar inte om att du vann VM med din ponny samtidigt som den haltade ut ur banan med blod längst benet eller att du fäller alla fotbollsspelare på planen bara för att du ska skjuta i mål. Det är inte det roligt betyder..
Utan det betyder att du gör någonting du gillar och kör gärnet på att du ska bli grym på det. Det spelar ingen roll om det är blogga, spela hockey, simma eller cykla ner från en gräskulle. Tycker du det är roligt så ska du bara " Go For It!" Och i mitt fall nu så är det bloggningen jag tycker är roligast. Jag älskar att dela bilder, tips, skriva av mig och lägga ut massa drömmar, inspiration, mode.. you name it.

Tycker att vi alla ska sluta vara så beroende av att synas och vara kändats, få flest likes. Och istället lägga ner mer timmar på det just du brinner för.
Till det slutgiltliga svaret på rubriken.. Jag bloggar för att det är min hobby och.. för att jag tycker det är så jvla ROLIGT

Av My Love Johansson - 28 juli 2013 21:40

Men äntligen eller?
Har bara låtit bloggen vila idag, ett inlägg. Planerna ändrades inte, så ja jag har vilat & legat i sängen hela dagen. Sååå sjukt skönt.. Men så himla tråkigt. Man mår nästan dåligt av att bara vara inne & glo på film hela dagarna, helt yr & varm.

Tur att de händer något kul imon!;) Tänkte hälsa på min farmor i Bjärrnum. Träffa Bea.. Aron, gänget i Bjärrnum. Vart ett tag sen sist.. Om man säger så. Åka in till stan & "shoppa" lite med farmor. Ja bara va hemma hos henne & ha de gött.

Just nu ligger jag ute på studsmattan, ja jag blev så sjukt trött på att vara inne. Måste få lite frisk luft. Så jag gick helt enkelt ut.

Förbereder ett inlägg... Ett om status, kändisskap. Ja ni vet "Varför bloggar du ens? Du är inte ens känd"
Psst. Hoppas folk fattar att när Nellie B startade sin blogg! Låg hon inte på topplistan av Sveriges proffsbloggar. Säger inget mer.

Suddig jag vet..
Funderar på att skaffa en ny system kamera.. Faktiskt

Av My Love Johansson - 28 juli 2013 14:56

Börjar bli sjukt förtjust i smothies, tror till & med att jag ska skapa en kategori "Love~smothies"
Där jag skriver ingredienserna & lägger ut en bild. Men kom ihåg att det är jag, mina egna idéer jag lägger ner i mixern. Nja vi får se hur de blir, men dags att dricka upp min smothie:)

Välkommen till mylovees, mitt liv, min värld!

 

          My Love Johansson           

 

Hej på er!
Så ni har lyckats komma så här långt.. Mylovees? JA inte illa. När ni ändå är här.. Varför inte stanna ett tag? Vi ses i himmelriket!!  

 

Läs mer om mig..?

HÄR!!! 

 

27 besvarade frågor

Not swedish? Select your language below

Senaste Inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards