Our Kingdom

Alla inlägg under juli 2013

Av My Love Johansson - 14 juli 2013 05:06

God morgon? Eller... Nja vi säger Hej!;) Tidigt uppe, halv fyra. Ändå pigg & taggad. Ska ärligt bli skönt att komma hem, snabbt internet. Bloggen uppdateras, inte ett halvsnyfftigt inlägg vart tredje dag. Ska bli kul att komma hem till ens säng, MIN underbara säng. Vakna upp på rummet, kolla sig omkring & kolla in garderoben... & sen när man vänder sig om.. RESVÄSKAN.. Blää.. Som ska packas upp.. Lika bra att ta de så snabbt som möjligt eller?;) Få de gjort liksom.
Håller på att checka in den stora, exact 15kg.. Lite tufft.. Ändå;)
Ja vi nöjer oss här, kommer mer. Om de är nån vaken.. Somna om, gör mig avensjuk;)
Puss:*

Av My Love Johansson - 12 juli 2013 20:14

SALT!!
*Puff* *Puff*
Härlig färg på vattnet va?;)
Såg ut som härliga moln... Men sved & stack på fötterna.. Coolt var de så klaga kan man inte göra

Haha kolla minen..:P Wääh

Av My Love Johansson - 12 juli 2013 20:08

Hej!!:)
Var ett tag sen.. Tror jag?;)
Just nu, Kina buffé "hemma hos oss" riktigt mycket mat, riktigt gott. Älskar kinamat så detta tackar man inte nej till.
Idag vart de upp tidigt, redan vid halv åtta, fixa oss & drog iväg till värsta marknaden WOW, vad stor den var, trångt, VARMT 10000000 människor MEN sjukaste priserna, seriöst nästan för billigt..;) Kan de va de? Nja men detta va sjukt, pinsamt om man tvunget ska behöva pruta..(göra priset lägre) Blev några goa fynd, väskor, sjalar... Ja ni får se på söndag. Då jag kommer hem, bloggen återgå från semester till JOBB:)
Efter marknaden bar de av hemåt & kolla in dem nya sängarna vi fått i vårt ena sovrum. Lyx, lyx:)

Vi åkte till salthavet, HJÄLP... SALT SALT SALT överallt. Bilder får ni i ett annat inlägg... Då kanske ni förstår hur mycket salt de verkligen va. Men fint, helt rosa... Härligt, gjorde ont att gå på men såg ut som moln.. Puff;)

Just nu sitter vi & bara chillar, mami, papi dricker kaffe & jag & Liv surfar.. Bloggen för min del. Hehe...
Snart blir de MARKNAD... Igen...
Vi hörs snart igen..
Bara snabbt, flyget går 06:25 morgonen.. Vi kommer hem vid 11 tiden, säkert trött men nåt inlägg blir de. Drar nog hem till Clara oxå.. Jippi. Sen väntas 5 gryma veckors sommarlov:) Sees

LÄSKIG... Liknar en sjöborre... Men det var visst nån slags jordgubbe? ... WHAT??

Av My Love Johansson - 9 juli 2013 14:57

Kära människa,

En person sa till mig att ?Om du säger att du har en riktig vän ska du vara glad. Om du säger att du har två så ljuger du?? Jag vet inte om det stämmer men den senaste tiden har jag funderat mycket på vad som definierar vänskap och vad vi menar när vi talar om ?riktiga? vänner.

När jag var yngre var det viktigt att ha så många vänner som möjligt, det var inte så noga hur väl vi kände varandra. Lite samma sak kan man väl säga om denna ?facebook-era?, ju fler vänner desto bättre?eller? Visst är det trevligt med bekantskaper men det är enligt mig också viktigt att omge sig mest med personer som hjälper en att utvecklas och må bra och som man själv kan göra det samma för. Allt för många gånger gör vi oss till i andras närhet eller i sociala medier för att bli omtyckta eller få bekräftelse. Att använda ett falskt jag för att behålla vänner eller vara med i ett gäng hör kanske en del av ungdomen till men en del av att växa upp är att också välja sina vänner med omsorg.

Detta är hur jag definierar en sann vänskap; En sann vän är närvarande i ditt liv och uthållig utan att vara medberoende. En sann vän är ärlig och kan på ett kärleksfullt sätt tala om för dig det du behöver höra även om det inte är det du vill höra. En sann vän ser hela dig men dömer dig ändå aldrig. En sann vän låter dig begå dina egna misstag men finns ändå alltid där för dig när du gör det. En sann vän glädjs alltid för din skull och är aldrig avundsjuk på din framgång. En sann vän förstår att er vänskap kanske inte kommer att vara för evigt men accepterar det och glädjs åt stunden. En sann vän är en vän utifrån hjärtat och inte utifrån intellektet.

För att kunna vara sanna vänner till varandra tror jag det är viktigt att båda parter känner sitt eget jag.

Med kärlek ~ Love

Av My Love Johansson - 9 juli 2013 14:50

Hej!! Saknar er!:)..
Tog en liten "lunch" med syrran. Blev på favoriten, friterade räkor med sötsursås. Sååååå gott!:)

Av My Love Johansson - 7 juli 2013 19:52

Kvällens Outfit,
Kör på neon-färger,
Turkos t-shirt, gula shorts, ljus röda brillor & röda flipps;) Matchar, på nåt sätt.. Ändå..
Mörk bild, mörkt ute, ni fattar.

Av My Love Johansson - 7 juli 2013 19:41

...Ohh shit, shit, shit..
Först säger jag bara.. Hur fan tänker vissa människor, hur kan man misshandla ett djur, en hund, en katt, en häst.. Ett djur!? Hur fan tänker man när man försöker döda en häst genom att slå en hammare i huvudet på den? Stänga in dem i ett garage utan mat & vatten. Bara lämna dem, låta dem plågas till döds. Asså jag har miljoner tankar som bara flyger omkring i mitt huvud, jag får inte ut dem. De är helt sjukt, jag är så jävla arg, ledsen GUD, en sak, jag inte kan få in i hjärnan.. VARFÖR man nödvändigt måste misshandla hjälplösa djur, vad kännar man på de? VARFÖR?!

Jag, jag vill göra skillnad, jag vill kunna hjälpa djur. Jag ska ge pengar till hem, hem som hjälper djuren. Djur är människans trognaste vän. Dem vill en bara gott, vill bli din vän. Varför göra dem illa.

Jag tycker människor tänker alldeles för mycket på pengar. Pengar man kan känna på ett djur, hur mycket kan jag sälja mitt djur för? Får jag mer om jag slaktar djuret.. Ohhh.. Man behöver pengar JA, för att överleva o.s.v Men inte tvunget att köpa den svin dyra märkesväskan från Prada eller Gucci. Man behöver inte de. Man kan lika väl köpa en väska för 500kr & jag vet inte, spara eller skänka resten av pengarna till dem som verkligen behöver de. De är klart man vill ha märken, de dyra. Men egentligen VARFÖR?.. Jag vet själv att jag handlar för mycket onödigt, kläder, dyra skor. Vi tar ett vanligt märke, converse, 700kr. När dem "oäkta" kanske kostar 100kr, VARFÖR.. Haha köper man skorna för 700kr, bara för märkets skull. Ett pytte litet märke på skon, 600kr dyrare. Herregud! Jag kan erkänna, jag köper hellre äkta, men jag fattar inte varför. De jag egentligen inte behöver. Jag vet inte varför men när jag är i en affär, jag ser en snygg tröja. Då köper jag den, även om jag i tidigare affärer köpt fem andra. Skrattretande när man tänker efter..;)
Jag kom av mig nu.. Tillbaka till ämnet..:/
De västa jag vet är när hjärtlösa människor skadar djur, djur!! Hur kan man.. Ohh hur fan kan man.. OMG de är helt oförklarligt hur mycket HAT jag vill ge dem människorna!! Jag är så förbannad, jag ser bilder i mitt huvudet, jag vill inte tro, jag kan inte se de framför mig. När någon medvetet stänger in en häst, låter dem svälta.. Eller slår dem, misshandlar dem till döds. Köper en häst, bara för att slå dem, misshandla dem för nöjets skull. Vad fan är felet på såna människor, borde sitta inne bland lås & bom. Aldrig släppas ut. Men de vore ändå inte rättvist, tänk på dem nu. NEJ, dem misshandlar jordens godaste, nej dem människorna är inte värda ett öre i mina ögon. Jag vet, ordspråket; "Alla är lika mycket värda" Men nej jag tänker inte låta någon, & då menar jag ingen trycka in i min skalle att alla är lika mycket värda, för de är de inte, inte för mig. Jag tycker inte att en mördare, en som misshandlar sin fru, sina barn eller DJUR what ever är lika mycket värd som en vanlig person, som du & jag. Som följer lagar, gör sitt bästa. Jag tycker VI är mycket mer värda. Men det är jag, jag har en egen åsikt, de har alla. Men de jag tycker stämmer är att alla är värda en andra chans, att bevisa att man man kan förändras. Bli bättre. De tror jag för.

Ni kanske undrar, var fick hon allt detta ifrån? Ni är som stora frågetecken?;) Så jag ska förklara. Idag, var vi på ett räddningscenter, folk med hjärta för djur, räddar djur, ger dem ett hem oss dem, gör allt för att rädda dem. Vad som än krävs. BIG love. Så underbara människor, räddat & tagit hand om dessa djur. Just nu var där 55hästar & åsnor. 9hundar & 10katter, många andra djur som jag inte förstod vad de var. Vi gick en guidad tur, vi fick se hur dem hade de innan, hur dem såg ut innan. Ohh hjälp vilka otäcka bilder jag såg. Man kan inte förstå, inte ens tänka sig hur dem har mått. De är rent ut sagt fruktansvärt. Sinnessjukt att människor kan se på, & stå där & skratta. Jag har inga ord kvar. Helt tom.
Tårarna var nära, de säger. Så nära

Så jävla sött ögonsten, hittades 4månader gamla i en instängd låda.

40år gammal häst. Kunde inte översätta helt men hade blivit slagen & sparkad. Hemskt,

Den vita åsnan.. Calypso. Några hemska människor hade tagit hit den från ett kallt land, till ett sånt här varmt land som Spanien. SJUKT! Utan vatten..:(

Misshandlad & blivit skuren på nosen.

Har tusen bilder till, både "före@efter" bilder. Men vill inte lägga ut den, känner att dem kan ge en tankar man inte vill ha. Så väljer att hålla dem utanför. Fler bilder kanske kommer nån annan dag.
Just nu ska jag försöka smälta allt, tänka mig för var jag spenderar pengar & mina djur, mina djur är dem viktigaste. Dem är ens familj ens bästa vänner:)

Av My Love Johansson - 6 juli 2013 20:45

Tog en cykeltur till you know..;) Är en stor dans tävling, helt crazy. Musiken dunkar & scenen kokar. Fy fan va gryma folk är!! Innan vi drar hem, in på clarise's & köpa in en ny näspiercing. Hmm ja, jag har tappat min förra.. Hehe igen.
Dags att dra! Vi hörs

[Bild]

Välkommen till mylovees, mitt liv, min värld!

 

          My Love Johansson           

 

Hej på er!
Så ni har lyckats komma så här långt.. Mylovees? JA inte illa. När ni ändå är här.. Varför inte stanna ett tag? Vi ses i himmelriket!!  

 

Läs mer om mig..?

HÄR!!! 

 

27 besvarade frågor

Not swedish? Select your language below

Senaste Inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards