Our Kingdom

Alla inlägg under juni 2013

Av My Love Johansson - 21 juni 2013 23:45

20 min kvar av detta årets midsommar.

Min har varit en ovanlig men sjukt rolig midsommar.

Vanligt viss är de vit klänning med blommor i håret,

gräddfil, gräslök & nypotatis, sill. En vanlig traditonell

midsommar. Kul att göra något annorludna detta året.

Dagen började tidigt, Väcktes runt åtta tiden, gick upp,

startade platttången. Vanlig morgon typ. Enkel frukost.

Johanna kom vid halv tio.

Tåget gick vid 1040 från parongen i Höör, påväg mot

Köpenhamn. En & en halv timme senare var vi framme,

in direkt & rocka tivolit. Massa karuseller, massa gott.

Upp snabbt, ner snabbt, hit, ditt, SPRING!!! Tempo, hela

tiden. Fram till klockan tre var de fult ös, nästan inget folk,

skolorna hade inte slutat så några ungdomar fanns där inte

många av. Men SEN... Shit...

Tivolit kändes mindre, köorna blev längre & folk började att

knuffas. Stämmningen bland danskarna försemrad en anning.

Mer karuseller, mat & skratt.

Vi började bli trötta, slöa & vi bestämde oss att ta tåget hem.

Först till Malmö sen Höör, bilen hem till ljuva Snälleröd.

NU ligger jag här, i sängen, med datorn i högsta grad.

Sjukt trött, så inlägget känns ganska flumgt...


Vi hörs imon. Några i släkten kommer & firar mig

lite i förväg, Alltid kul jue  


Massa bilder, roligt & kaos!!

 

Direkt från tågstationen, första man såg när man kom ut. Here we come, rock this town

Walking on the street, 10 steg sen framme.

Låt bilden tala.

Snabb fika, churros.

HAHA, that wonderful face.

Wäääh.

Kanderat äpple, me gusta.

PINK.

Snabb lunch, sallad.

Gott, gott.

Ännu en paus.

Trötta som vi är chillar vi på tåget.

HAHA.. Bjuder


Ännu en gång; Glad midsommar.

Av My Love Johansson - 21 juni 2013 10:42

Nu taggar vi 1 & en halv timmes tåg, mot Köpenhamn:)
Känner att jag åkt väldigt mycket tåg på sistone;) Hehe

Sista ni hör från mig idag blir; Glad midsommar mina vänner, vi ses ikväll

[Bild]

Av My Love Johansson - 21 juni 2013 10:23

Glad midsommar alla!:)
Som vanligt, ingen sol & ingen värme. Älskade Sverige!..;)

Vad ska ni göra idag?
Sitter i bilen påväg mot Höör, hoppar på tåget mot Köpenhamn!!:) Time for tivoli! Så min midsommar är ovanlig för mig, vi är alltid hemma & äter traditionell mat.. Ny potatis, gräddfil & gräslök.. Sill osv. Åt de igår istället. :)
Brukar ha klänning eller kjol, men idag.. Shorts & t-shirt;) Funkar väl..

Hoppas ni får en bra midsommar!

[Bild]

Av My Love Johansson - 20 juni 2013 13:02

HJÄLP, vad varmt de är! Solen, asså shit vilket underbart väder. Ett måste att dra till badet jue;)
& bilen! är ännu varmare. Öhh tur att man snart är framme...
Ha en super bra dag, hörs senare;)

Av My Love Johansson - 20 juni 2013 11:43

Hej Bloggen, jag vill att ni KOLLAR på länken här under....

-------> https://www.youtube.com/watch?v=vOHXGNx-E7E&feature=player_embedded <-------

 

                       

#skickavidarenätkärlek


Jag har precis kollat på denna videon om en tjej som heter Amanda Todd. Hon visar upp på lappar hur hon blivit mobbad, misshandlad osv i skolan och av sina vänner. Hon orkade inte med livet så hon började ta droger, började dricka och försökte ta självmord. Vart tar världen egentligen vägen?! Detta äcklar mig så otroligt mycket! Hur kan man göra såhär mot en annan människa? Hur kan man medvetet mobba, trycka ner, reta och första en annan människas liv? Det är inte normalt. Vart har all respekt tagit vägen?

 
Hon och ingen annan förtjänar att bli behandlad såhär. Det är inte rätt! Hon var bara 15 år, och nu är hon död. Dessa människor har alltså fått denna tjejen att ta sitt egna liv. Ett liv som hon kunde njutit av. Det är helt sjukt vad vi människor är kapabla till att göra.. Sedan finns det så fega människor också. Hennes vänner slutade prata med henne, de mobbade henne och igonerade henne. Hur kan de ens vara möjligt att en riktig vän gör så? Hon hade ingen, verkligen ingen och ändå var det ingen som brydde sig. Ingen som ens orkade fråga henne hur det var. Vi människor är de sjukaste jag sett. De äckligaste som finns. Vi kan så lätt förstöra en annan människas liv och inte ens bry oss! Det är sinnessjukt!
 
Jag blir seriöst irriterad över sådana saker som dessa. För jag vet att om jag hade känt henne och vart hennes vän, hade jag absolut inte stått där och kollat på när andra slår ner henne, sparkar på henne tills hon börjar blöda och sedan låter henne ligga kvar där. Världen vi lever i blir bara sjukare och sjukare, och vi förstår inte vad vi gör för fel.
Sprid denna videon som minne för Amanda Todd och om ni själva inte sett den - gör de!
 
Jag beundrar henne starkt att hon ens orkade hålla ut så länge som hon gjorde. Måste varit mer än ett år som detta pågick. Alltså ett helt år och ingen hjälpte henne, ÄCKLIGA MÄNNISKOR! Verkligen ingen förtjänar något sånt här, ingen, absolut ingen.
 



Av My Love Johansson - 19 juni 2013 18:36

Hej allihopa..!
Sjukt tradigt väder.. Regnet de bara öser ner.. En svensk sommar huuh?;)
Iallafall, sitter i bilen påväg in till Ljungbyhed. Min morfar fyller år, 73! Tårta nästa;)..
Ikväll blir de att ta de lugnt, kolla film & längta tills på fredag, midsommar, säger bara GRYM!;)

& att skriva några inlägg står oxå på listan!..;) Både idag & imon... Håll utskick

Välkommen till mylovees, mitt liv, min värld!

 

          My Love Johansson           

 

Hej på er!
Så ni har lyckats komma så här långt.. Mylovees? JA inte illa. När ni ändå är här.. Varför inte stanna ett tag? Vi ses i himmelriket!!  

 

Läs mer om mig..?

HÄR!!! 

 

27 besvarade frågor

Not swedish? Select your language below

Senaste Inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards