Our Kingdom

Alla inlägg under mars 2013

Av My Love Johansson - 12 mars 2013 07:46

Ja idag e det tisdag, inget speciellt händer Drar nog en sväng till idrottshallen för att lira lite pingis ;) Haha men bara om Jonte elr nån rolig ska ditt. Annars hur e det med er? Jag mår super bra och är väldigt glad! Tisdags Outfit :
Random jeans
Rosa "stickad" tröja
Svart skinn jacka
Regal klocka
Converse

Tänk på hur ni är mot Andra!! :)

Av My Love Johansson - 11 mars 2013 07:44

Hej hej Påvägg till skolan nu! Sitter i bilen och har precis hämtat upp en frösssen Alfred ;) Hoppas ni får en bra dag, och kom ihåg att aldrig ge upp och tro alltid på dig själv Kramar Love! Här kommer Outfiten :) Bild två är P mina ur snygga all star converse Gorgeous !;*

Av My Love Johansson - 9 mars 2013 10:55

Jag har valt ut 50 olika frågor som jag ska svara på men endast 10 i detta inlägget ! Del två blir en video;)
Men då kör vi igång!


Fråga
1: Exakt hur länge har du haft bloggen?
Svar: Sen 30 december 2012 och då blir det 3 månader och 8 dagar. Tack för din fråga
Från: Natalie Jonsson


2: Vad är det bästa du vet att göra?
Svar: Att vara med kompisar och bara ha anmält kul. Tack för frågan
Från: Sarah Eriksson


3: Vad heter din/dina bästa vänner?
Svar: Jag har ganska många bra vänner men just bästa är en kille som heter Jonathan Stål. Tack för frågan
Från: Amanda Simons


4: Vad är din favorit färg?
Svar: Mm min favorit färg att ha på mig är olika, men bara färg är rosa. Tack för din fråga
Från: Emma Tornef


5: Har du nåt sånt speciellt moto?
Svar: Ja jag vet inte om det är ett moto precis men att alltid tror på sig själv och inte låta någon trycka ner mig! Tack för din fråga
Från: Fanny Borg


6: Vad vill du jobba med när du blir äldre?
Svar: Jag tror att jag vill ha en skönhetssalong, asså frisör, naglar, spa, makeup och sånt. Sen vill jag oxå bli mäklare. Tack för din fråga
Från: Maddelen Johansson


7: Vilken årstid är din favorit?
Svar: Det e lätt, SOMMAREN!! Tack för din fråga
Från: Delfina Borg


8: Vad bloggar du mest om?
Svar: Jag tror det är om min vardag och så men även om annat! Tack för din fråga
Från: Elin Hassers


9: Bryr du dig om hur många kommentarer, frågor elr hur många läsare du har?
Svar: Asså ja det är klart man vill ha mkt av allt men det viktigaste tycker jag är att man tycker det är kul och att man blir inspirerad av att blogga. Tack för din fråga
Från: Anton Roswall


10: Om du skulle vara strandsatt på en öde ö, skulle du välja att skicka ett meddelande elr göra ett blogginlägg?
Svar: Lätt ett blogginlägg, få skriver jag om att jag var strandsatt på en öde ö och då skulle fler se det!
Från: Denise Karlsson


Tack så mycket för alla frågor! Fick över 100 mejl och ca 60 av dem var frågor! Stolt både över mig själv och er! Tack:)
Ja där kom dom första 10 frågorna ! Jag gör nästa på video så det blir roligare! Tjaoo så länge :)
Fin och riktigt sann "dikt"

Av My Love Johansson - 9 mars 2013 00:27

Imon kommer jag att svara på era frågor, ska försöka svara på alla men har fått så himla många, är sjukt förvånad och stolt, har haft bloggen i typ 3 månader och redan får jag över 100 mejl med frågor !! :) Tack så mycket det är ni som gör det ! Så ja imon kommer det en frågestund på ungefär 50 olika frågor! Ungefär 3 delar, Vi ses imon Kram :)

Av My Love Johansson - 8 mars 2013 14:15

NU ska jag skriva om en kille i min skola som jag ser varje dag, som jag hälsar på varje dag, Han är en ovanlig kille och vet ni vad.. Han bryr sig inte, han bryr sig inte om vad alla andra tycker och tänker om han, det är helt sjukt, han e så sjukt grym, han orkar gå till skoan varje dag även fast han vet att han kommer få en massa blickar och en massa elaka kommentarer om hur han ser ut, hur mycket han väger, att han är konsig och allt vad nu människor kan komma på för att försöka trycka ner han ännu mer´! Man kan säga så här: kommer inte att funka, även om han blir total mobbad varje dag, har han ett så himla bra självförtroende, han vågar vara sig själv, han säger nästan alltid vad han tycker, jag beundrar han, och vet ni vad det sjuka är han har haft sån himla otur i sitt 12 åriga liv så det finns inte på världskartan, hans mamma dog när han var 9.. och om det vill jag bara säga att han är så himmmla grym att vilja gå vidare med sitt liv och att behöva se sin lillasyster få samma liv som han, bli mobbad, tänk att se sin lillasyster gråta varje dag när hon kommer hem från skolan Tänk det!, asså nej det är helt sjuk. Han bryr sig inte om vad andra tycker om hans musiksmak, om vad han har på sig elr hur han är, det är en enda sak han bryr sig om och det är att inte såra andra människor.


Nej nu finner jag inte ord...


Till alla er som läser har jag ett uppdrag!::

Jag vill att nästan gång ni ser en utsatt kille / tjej gå fram till han / hon och bara säg HEJ. Ni kanske till och med vågar säga till personen som dag ut och dag in mobbar han / hon. Jag litar på er, jag tror att ni kan göra en liten skillnad i någon utsatts liv !! :) Kommentera / mejla / gör ett gästboksinlägg på vad just du hjälpte en utsatt för!! Nej nu börjar de höras som nån reklamfilm elr något sånt men Tänk på vad ni gör!, det kan såra någon  mer än vad man tror!

/// Love


Av My Love Johansson - 8 mars 2013 07:21

Hej på er vill bara säga att Ja som ni kanske märkte fanns det ingen onsdags eller torsdags Outfit.
Onsdags:: Då hade jag studiedag och hade inte på mig på speciellt!
Torsdags:: Hade jag på mig ett par svarta höga byxor, ett randigt kort linne, en väst, och min gröna club jacka! Försov mig så hann inte fota SORRY ! Idag är jag inte i skolan, känner mig tröttt, och så har jag ont i huvudet, min outfit idag är väl nått mysigt, min onepiece får väl se !! Kommer kanske upp Fredags Outfit senare!! No make up No styling Just me! Håll utsik! ;) Jag vet iallafall att jag kommer att göra ett inlägg om speciellt en utsatt kille på min skola :( Ett inlägg från frågestunden, har fått en massa mejl med frågor som jag tänkte svara på;)
Sen får vi se! Bilder från igår, bilder från i onsdags !! Jaja det blir bra ! Kram :* P.s Min katt Pluto uppskattar solen mer än nånsin ! Hehe

Av My Love Johansson - 7 mars 2013 19:57

Hej allihopa! Jag fick en fråga från en av mina läsare ´Nadja som jag skulle vilja dela med mig av::

Nadja

Torsdag 7 mars 19:51

Hej Hej! Älskar din blogg DU e grym, du har liksom bara haft bloggen i några månader! Kan du göra nåt inlägg som handlar om hur du har det och ett om du har blivit riktigt trakarerad elr mobbad någon gång?? Skulle verkligern vilja veta det:)


Först Tack så mycket för din fråga! Uppskatar:)

Just nu har jag det super duper bra! Mina vänner är helt underbara, min blogg blir bara större och större, 700 unika läsare varje dag, Och det är jag jätte nöjd med, medtanke på att jag startade den i december 2012. Skolan går jätte bra, alla kompisar där är helt underbara, speciellt vissa killar ;) Jag har börjat på något som heter Trampolin och det går väligt bra och är super roligt. Min gudfar har precis blivit pappa till en liten flicka Underbart! Får väl ta och hälsa på han snart, HOPPAS JAG, pappa får väl bara beställa en biljett till Göteborg så är allt fixat ;) Oh snart är mitt nya rum klart, äntligen flyttar man ut ur syrrans rum JIPPIJAJA. Idag var jag en snabbis på väla och "shoppade" lite och känslan när man kommer hem och ser att där står ett par helt vita låga All star converse och väntar på mig Yummie Bara typ totalt älskar converse!! Thanks Mammi Love you :* 

Jag vill inte kallade det mobbning direkt men kommer inte på mågot annat bra ord..

För nån månad sen var det inte lika bra...

I skolan. Nu ska jag berätta om en helt vanlig morgon, men som snabbt kan förendras till en hemsk pågrund av en person!

Jag kommer ihåg att jag satt på ett bord i skolan med några vänner, satt och snackade om några videosar vi gade sätt på, Vår studiehall var full av både 7,8 och även 9 :$ Helt plötsligt från ingen stans kommer en av mina "vänner" och drar ner mig från bordet, ner på golvet och från golvet drar hon upp mig, hon håller fast mig i ( nåt skämmigt att skriva ) och släpper inte JAg säger sluta men hon slutar inte, helt plötsligt ser jag en massa mobiler riktade mot mig och det vissade sig att dom filmade mig, Hon sa att om jag inte kollade in i en av mobillerna och sa ( något olämpligt ) skulle hpn inte släppa, och även om ni inte vet exact vad hon gjorde så kan jag säga att det gjorde riktigt ont. Och ja jag sa det men hon släppte inte taget ändå.. Min såkalade vänner JA vad gjorde dom? Dom bara satt och skrattade.
Tårarna började komma, försökte hålla dom inne men det gick inte, en av mina "vänner" sa att hon skulle släppa och det gjorde hon, Mina tårar fórsade ner från kinden och jag sprang mot toan. Vi hade svenska lektion efter och jag ville inte komma försent så Jag gick ut från toan och när jag tittar upp ser jag typ alla 7 bara stå där och bara "" Ohh vad hände och hur e det med dig"" och sånt, Jag bara gick pallade inte sånt skit snack just då. Ni kanske tro nu att det bara var snällt av dem men nej, det va dom som bara satt där och skrattade. Snackade inte med nån lärare om det och min svenska lärare undrade ju såklart var det var men jag orkade inte säga någót. Sen gick det några dagrar och jag berättade för min mentor och hon blev så orolig och arg så där kom horn ut ur skallen på henne ;) Hon tog upp det med nån grupp på skolan, och ja allting blev bättre... Men såklart förlåter jag hon aldrig, vi har snackat om det men nej jag vill inte veta av människan.
Detta hände för några månader sen så jag har såklatrt inte förlåtit henne men allt annat är som sagt Super duper ;)
 

En sak till---> Jag vill bara säga att om ni blir illa behanlade eller känner er utanför, blir slagna eller vad som helst som ni inte känner att ni gillar eller som är en del av er vardag, bara låt dom idioterna vara för sig själva och va med nån annan!! Oh tro mig jag vet att det är jätte SVÅRT i början men jag lovar er det blir lättare med tiden. Man kommer alltid sakna sina vänner som man är ovän med men tänk efter, Förkänar hon/han en sån som dig elr vill du bara vara vän med han elr hon för dem är en liten "Miss Popular" Tänk på det!! Säger inte att det är så här men oftast är det så att den såkalade populära är snygg och så men är en så jävla dålig människa, bara vill ge problem till alla andra som den känner som ett "hot" Man beter sig konstigt och långt ifrån den man igentligen är. Och ni som blir utsatta för något just nu, jag vet hur det är och hur det känns, jag lovar det kommer bli bättre, Det är bara att hålla ut och kämpa sig igenom den tiden som kommer. JAg kommer vara här och stötta er!! Det är bara att mejla mig --->( love_coolast.hotmail.com )

2 viktiga saker!!

- Var alltid dig själv, folk kommer gilla dig mer för den du ÄR än för den du låtsas vara!

- Tro alltid på dig själv, ALLTID oavsett vad !!


Tack för ni orkade läsa hehe om ni har några problem och vill dela med er av det Gör ett gästboks inlägg Så LOVAR jag att försöka ge dig råd och tips om hur du ska klara det !

Kramar Love ! Nu kanske det har blivit lite felstavningar och lite missförstånd men men ;)

Av My Love Johansson - 5 mars 2013 22:39

Hej Hej på er!!
Skulle vilja rekommendera en ass grym låt till er, den heter "Scream and shout" Om ni inte hört den innan tycker jag att ni ska ta och söka på den och lyssna lyssna lyssna ;) Kommentera vad ni tycker om den sen !! Puss :*

Välkommen till mylovees, mitt liv, min värld!

 

          My Love Johansson           

 

Hej på er!
Så ni har lyckats komma så här långt.. Mylovees? JA inte illa. När ni ändå är här.. Varför inte stanna ett tag? Vi ses i himmelriket!!  

 

Läs mer om mig..?

HÄR!!! 

 

27 besvarade frågor

Not swedish? Select your language below

Senaste Inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards